Més de 35.000 persones han passat pel saló Vive la Moto aquesta setmana. L’esdeveniment dedicat als vehicles de dues rodes ha durat quatre dies i ha rebut visitants de tots els perfils, des de conductors experimentats fins a famílies o d’altres que buscaven la seva primera motocicleta. Els organitzadors s’han mostrat satisfets amb la rebuda del públic i consideren que s’ha donat resposta a la demanda de la ciutat.

Barcelona és una de les ciutats europees amb més motos per habitant i la presència d’aquest vehicle no para de créixer. De fet, la ciutat representa el 22 % del mercat total de l’Estat, on la venda de motocicletes s’ha incrementat al voltant d’un 8 %. Les que tenen demanda són les de mobilitat urbana, amb un 60 % de quota, com les escúters o les motocicletes de baixa cilindrada.

La moto elèctrica no arrenca

Els vehicles de combustió segueixen sent majoritaris a l’Estat i la moto elèctrica no ha penetrat encara amb força dins el sector. Malgrat haver incrementat un 70 % les vendes d’aquest tipus de motocicletes l’últim any, només representen el 4,7 % del total. De fet, els experts admeten que no ha arribat a l’usuari particular. Són, doncs, les empreses de “motorsharing” i de repartiment a domicili les que les compren. Malgrat tot, l’Associació d’empreses del sector, ANESDOR, ha explicat a betevé que la tendència anirà a l’alça els propers anys. Creuen que les plataformes de motos compartides per minuts fomentaran que els clients particulars n’acabin comprant. Amb tot, el secretari general d’ANESDOR, José María Riaño, ha demanat més implicació per part de les administracions per ajudar a fer efectiu l’increment de motos elèctriques.