Després de tres dies en marxa, la 37a edició del Còmic Barcelona s’ha acomiadat amb 112.000 visitants. Segons l’organització, aquest any ha servit per consolidar novetats que es van introduïr ja el 2018, com l’espai Còmic Kids o el Fòrum Còmic, un espai amb xerrades i sessions que han generat molt interès.

Aquest 2019, el saló també ha inaugurat les Jornades Professionals com un espai per fer aliances laborals i on s’han fet 199 entrevistes de feina. També s’ha creat l’espai Alter Còmic Barcelona per potenciar les editorials petites, independents, alternatives i creades recentment.

El Saló del Còmic a Barcelona es renova

La 37a edició del Saló del Còmic 2019 (amb 2.000 metres quadrats més que l’any passat) ha engegat una etapa nova: la programació ha passat a repartir-se en tres dies i no quatre, de divendres a diumenge, 5, 6 i 7 d’abril, ha canviat de nom i ha passat de dir-se Saló Internacional del Còmic a l’actual Còmic Barcelona, també ha canviat logotip i imatge. Aquest any els ha signat Ana Galvany, exemple de nova generació d’autors.

Tota la programació dia a dia

Homenatge a Stan Lee

De nou el Saló del Còmic s’ha omplert de propostes, tallers, xerrades, concursos i exposicions. Activitats diverses al voltant de dates importants com els 90 anys de Popeye i de Tintín i els 60 d’Astèrix.

Una exposició a destacar és sobre Stan Lee. El fundador de Marvel, llegenda de la vinyeta que va revolucionar el gènere dels superherois i creadors de Spiderman i Els 4 Fantàstics, desaparegut el novembre passat, ha estat homenatjat al saló. L’exposició sobre la seva figura i obra serà un dels plats forts del festival.

Més exposicions interessants han estat, per exemple, la de l’Halcón Maltés o una altra fora dels dies del festival, al juny, sobre els 40 anys de la revista ‘El Víbora’.