avlo-ave-baix-cost

Aquest dilluns Renfe posa a la venda els bitllets de l’AVE “low cost” Barcelona-Madrid, un servei de trens de baix cost entre les dues capitals. L’oferta per l’estrena d’aquest servei és de 10.000 bitllets per a l’AVE a 5 euros, que es podran comprar a partir de les 13 h. Així s’estrena el servei “low cost” dels trens d’alta velocitat AVE que s’inclou a partir d’aquest any, amb preus més assequibles que els habituals. Tot i que es posarà en marxa el dia 6 d’abril, els bitllets ja estan a la venda a partir d’aquest dilluns, 27 de gener.

Hi haurà una promoció de llançament i, per tant, els primers dies es podran adquirir els bitllets més econòmics. Renfe ofereix 10.000 bitllets a 5 euros, 1.000 cada dia a partir d’aquest dilluns i fins al 5 de febrer. De moment només es podran comprar els tiquets a la pàgina web d’AVLO, i està previst que més endavant també es puguin demanar a les taquilles de les estacions.

Quant temps tardarà l’AVE Barcelona-Madrid “low cost”?

El nou AVLO farà el trajecte Barcelona-Madrid. Circularà tres vegades al dia amb sortida des de Barcelona a les 9.25, a les 16.25 i a les 20.00 h, i des de Madrid a les 9.15, a les 16 i a les 20.35 h. Al matí i al vespre pararà a Saragossa i trigarà dues hores i 45 minuts. Al migdia anirà directe i tardarà dues hores. A partir del 4 de maig s’hi afegirà un quart AVLO amb sortida des de Barcelona a les 12.40 h i des de Madrid, a les 12.50 h. Probablement abans d’acabar el 2020 hi haurà una cinquena opció per als usuaris.

El preu d’un bitllet d’AVE

El preu del bitllet d’aquest servei d’AVE de baix cost oscil·larà entre els 10 i els 60 euros com a màxim. El bitllet d’AVE més barat ara mateix costa 37 euros, però és molt difícil de trobar. A partir d’ara, a més, els menors de 14 anys podran gaudir d’una tarifa reduïda de 5 euros. Com que es tracta d’un servei de baix cost, qualsevol servei addicional, com portar una maleta de més, disposar de connexió wifi durant el trajecte o carregar el mòbil, s’hauran d’abonar a part.

Preu més competitiu per arribar a tota mena de públic

L’AVE vol apostar per les famílies, els joves o els qui no es poden permetre pagar un bitllet car per anar a Madrid. Es vol acostar a més segments de la població a banda dels viatgers que l’utilitzen per feina o per negocis. La rendibilitat, però, es calcula que serà del 3 %, un percentatge molt ajustat que necessita acotar molt les condicions per garantir una utilització massiva i evitar pèrdues.