El nou servei de l’AVE “low cost” entre Barcelona i Madrid es dirà AVLO i començarà a funcionar el 6 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa. Els bitllets es podran comprar a partir de gener i permetrà viatjar entre la capital catalana i l’espanyola a preus més competitius. L’anunci l’ha fet el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos des d’uns tallers de Renfe a Toledo.

La companyia dona així el tret de sortida en la cursa cap a un AVE més barat, quan es liberalitzi el servei i entrin dos nous operadors del ferrocarril, Renfe tindrà, per primera vegada, competidors. A partir de finals del 2020, els rivals en l’alta velocitat seran la francesa SNCF i Air Nostrum, amb Trenitalia. L’objectiu de Renfe pretén treure uns mesos d’avantatge als futurs competidors.

“Preu reduït mantenint velocitat, puntualitat i seguretat”

El primer anunci d’un AVE de baix cost ja el va fer el ministre de Foment anterior, Iñigo de la Serna, però la posada en marxa del projecte s’ha anat retardant. Ara el ministre en funcions actual ha descrit el nou servei AVLO com una fita que permetrà que l’alta velocitat ja no sigui un producte només enfocat a viatges de negocis, sinó que s’obri a famílies, joves i altres col·lectius que l’utilitzaven de forma molt ocasional.

També ha assegurat que el servei es configurarà perquè tingui un preu reduït sense perdre les seves característiques de velocitat, puntualitat i seguretat.

El ministeri de Foment assegura que els serveis de ferrocarrils estan assolint màxims històrics, amb 511 milions de viatgers a Renfe en l’últim any, 22 milions dels quals de l’alta velocitat.