Al Poble-sec circulen els cotxes de fins a 65 autoescoles, una xifra que, segons assegura la unió d’associacions de veïns del barri, ha augmentat notablement com a conseqüència de l’aparició de les autoescoles de baix cost i l’ampliació de la flota de vehicles en pràctiques d’algunes empreses. L’entitat afirma que la presència d’aquests cotxes provoca problemes de trànsit i contaminació i un augment del soroll als carrers del Poble-sec. Per evitar-ho ja fa temps que demanen que l’Ajuntament pressioni la Direcció General de Trànsit per a que ampliï les zones d’examen.

Segons les autoescoles, ells no en són els únics responsables

Gemma Massana, com a portaveu de l’Autoescola Paral·lel, no comparteix la visió que tenen els veïns. Afirma que fan pràctiques per tota la ciutat i que ells no són els únics responsables dels problemes de trànsit que té el barri. “Nosaltres podem anar més lents però el que col·lapsa el Poble-sec són els transportistes fent la càrrega i descàrrega o els talls de trànsit que provoca la Fira, i no les autoescoles”.

En la línia de les autoescoles, l’Ajuntament assegura que els alumnes fan pràctiques per tota la ciutat tot i que reconeix que el districte de Sants-Montjuïc concentra un gran nombre dels exàmens.

La DGT descarta ampliar les zones d’examen

La Direcció General de Trànsit lamenta les molèsties que pugui provocar la presència de vehicles en pràctiques al veïnat, però assegura que de moment no té previst ampliar les zones d’examen. Segons afirmen, la prefectura de trànsit està situada a Sants-Montjuïc i la logística dificulta fer les proves fora del districte. Tot i això, si el problema persisteix, no es descarta buscar espais alternatius de cara al futur.