Nova flota de TMB

(ACN) Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va invertir 116,2 milions d’euros el 2019 en les xarxes de metro i autobusos, així com en els sistemes tecnològics i de comunicacions de les àrees de negoci i de l’entorn corporatiu. L’objectiu, segons TMB, és “la millora del servei i l’aposta per la sostenibilitat”. L’empresa ha destacat en un comunicat que es tracta de la xifra més elevada del darrer decenni i supera un 20 % la inversió de l’any anterior. Del total, 54,8 milions d’euros, s’han invertit en la xarxa de bus 45,7 milions en la de metro, 14,1 milions en l’àrea de tecnologia i 1,4 milions en altres departaments. TMB ha destacat que l’objectiu, des del 2015, ha estat recuperar la renovació d’actuació per rejovenir les flotes i millorar l’eficiència energètica i la qualitat.

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha afirmat que de la mateixa manera que es demana a la ciutadania un esforç per desplaçar-se de manera més sostenible, les administracions i operadors també han de fer “el màxim esforç per oferir un transport públic de qualitat“. Alarcón ha explicat que volen que “els ciutadans tinguin amb TMB una alternativa per als desplaçaments diaris segura, fiable, còmoda i de la màxima qualitat”.

Més inversió en autobusos

La xarxa d’autobusos s’ha endut la major part de la inversió, que s’ha utilitzat per renovar els vehicles. Segons TMB, això ha permès reduir la mitjana d’edat de la flota, que a finals de l’any passat se situava per sota dels nou anys per primera vegada des del 2014. Els nous vehicles adquirits són de propulsió híbrida i de gas natural comprimit per substituir les unitats de dièsel i les de gas més antigues. També s’han fet actuacions per electrificar cotxeres.

D’altra banda, s’ha rehabilitat íntegrament la Línia 1 del metro entre les estacions de Navas i Baró de Viver, s’han remodelat instal·lacions, s’ha comprat maquinària i s’ha fet una gran revisió al funicular de Montjuïc.