La Generalitat preveu doblar la inversió per millorar l’accessibilitat al metro. Segons ha anunciat a betevé el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, enguany s’hi invertiran 22,5 milions d’euros, 11 milions i mig més respecte als que es destinen de mitjana. Un bon gruix anirà a l’estació d’Espanya, tot i que també es faran millores a les parades de Vallcarca i Maragall.

La reforma de la parada d’Espanya

A l’estació d’Espanya conflueixen les línies 1 i 3 del suburbà i també diverses línies dels Ferrocarrils de la Generalitat. Tal com van denunciar un grup de persones amb mobilitat reduïda fa uns mesos, la parada té clares mancances d’accessibilitat. Per solucionar-les, la Generalitat destinarà 11,5 milions d’euros. És la que té el pressupost més elevat i l’obra més important d’accessibilitat que es farà al metro aquest 2020. “La començarem aquest any, però durarà temps per la gran dificultat tècnica de connectar tot el sistema suburbà de les diferents línies de metro”, afirma Gavín.

L’estació de Vallcarca, l’altra beneficiada

L’actuació s’ha dividit en dues fases. La primera es va enllestir a finals del 2019 i s’hi van construir rampes d’accés, se’n van renovar les escales mecàniques i s’hi va instal·lar un ascensor per connectar les andanes amb el vestíbul. La segona fase s’iniciarà aquest any i donarà resposta a una reivindicació històrica dels viatgers. L’obra servirà per fer un ascensor entre el vestíbul i el carrer.

Una xarxa 100 % accessible

La parada de Maragall també s’inclou en el paquet d’inversions i tindrà ascensors i escales mecàniques a les seves instal·lacions. Un cop acabin aquestes actuacions, a Barcelona quedaran només cinc estacions de metro sense adaptar. Són les de Plaça de Sants, Clot, Urquinaona, Ciutadella-Vila Olímpica i Verdaguer. La Generalitat assegura que ja estan treballant en la redacció dels projectes de reforma. L’objectiu del govern és que el 2024 tota la xarxa de metro de la ciutat sigui completament accessible.