Èxit de la T-Usual, que en el primer mes de funcionament ha disparat les vendes en un 67 % respecte a la suma dels abonaments equiparables als de fa un any, la T-Mes, la T-50/30 i la T-Trimestre. El gener del 2020 es van vendre més de 266.000 unitats de la T-Usual, un abonament que dura 30 dies, ofereix viatges il·limitats i costa 40 euros en el cas d’una zona.

Els usuaris que fan servir el títol cada dia estan satisfets amb les prestacions. Entre els avantatges, destaquen que és una opció més còmoda i barata que l’anterior T-10. Això sí, cal utilitzar el transport públic al menys cinc dies a la setmana perquè surti a compte. Un dels desavantatges més destacats, segons els viatgers, és que no es pot compartir perquè és unipersonal.

La T-Jove també ha disparat les vendes en comparació amb l’any passat. Durant el gener se’n van vendre més de 53.000, un increment del 75 %.

Cauen les vendes de la T-Casual

El títol que ha perdut usuaris és la T-Casual, que equivaldria a la T-10, que s’ha venut un 26 % menys si ens fixem amb les xifres del gener de l’any passat. Segons TMB, amb aquests resultats s’està assolint l’objectiu del nou esquema de preus implantat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que vol afavorir la tarifa plana en detriment de les targetes multiviatge.

Els títols socials bonificats per a famílies nombroses i monoparentals (T-Usual, T-Jove i T-70/90) i per a aturats (T-Usual) tenen una demanda d’un 35 % més alta respecte al mateix període de l’any passat.