Els taxistes amenacen amb mobilitzacions immediates que culminarien durant el Mobile World Congress si no es compleix el decret llei dels VTC. Elite Taxi, l’associació de taxistes majoritària a l’Àrea Metropolitana, ha convocat per aquest divendres, 3 de gener, a la tarda una reunió urgent del sector per proposar mesures urgents de pressió a les administracions. Segons ha explicat a betevé, Tito Álvarez, el portaveu d’Elite Taxi, a la trobada hi assistiran “totes” les associacions i radioemissores, entre les quals hi ha l’Agrupació Taxi Companys o Barnataxi. “Hi ha tensió una altra vegada entre els taxistes”, reconeix Álvarez, que assegura que tant la Generalitat com l’AMB han tingut “temps suficient” per fer complir el decret llei i el reglament de l’Àrea Metropolitana.
Els taxistes també demanaran una reunió amb les administracions per poder arribar a acords immediats. Si no és així, asseguren que les mobilitzacions arribaran aviat i que aniran de “menys a més” fins a arribar al Mobile World Congress. “Tenim capacitat per organitzar el que ens doni la gana en 48 hores”, assegura Álvarez. Els taxistes ja van protagonitzar fa justament un any una vaga indefinida que es va allargar sis dies, fins que la Generalitat va anunciar el nou decret llei dels VTC.
Què reclamen els taxistes?
Els taxistes consideren que han estat molt pacients amb la Generalitat i l’AMB i que, gairebé un any després de l’aprovació de la regulació del sector dels VTC, pràcticament no s’està complint cap de les normes establertes. Álvarez reconeix que no és un problema de manca de voluntat política, però critica que no s’estiguin posant els mitjans necessaris. “Som conscients que és complicat”, reconeix el portaveu d’Elite Taxi, però reclama que es doti els inspectors i també la policia de noves eines tecnològiques per poder controlar la feina d’aquests vehicles de lloguer amb conductor.
Entre les mesures que demana Elite Taxi, algunes asseguren que són de fàcil compliment com que els VTC tingui un identificador visible amb els dies de descans, o que els preus també estiguin visibles. També demanen que es tregui la geolocalització de Cabify a través de Goggle Maps. “S’hi veuen tots els cotxes”, assegura Álvarez. A més, consideren insuficient que només hi hagi tres inspectors per controlar els VTC i critiquen que els agents no actuïn ni a l’aeroport, ni a les zones urbanes. “En el aeropouerto estan parados esperando el servicio”, assegura el portaveu d’Elite, qui també creu que cada cop hi ha “més VTC als carrers de la ciutat”.