La Generalitat ja ha aprovat el decret llei dels VTC, per regular l’activitat dels vehicles de lloguer amb conductor. Però què diu aquesta nova proposta presentada pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet? El text manté els 15 minuts d’antelació per demanar un VTC, però hi afegeix un matís, perquè també habilitarà l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) a ampliar aquest interval fins a una hora. Tot seguit, us detallem els tres punts més rellevants de la normativa.

  • Precontractació del serveis amb 15 minuts d’antelació

El decret manté l’obligació de contractar Uber i Cabify amb 15 minuts com a mínim d’antelació, però afegeix un precepte que preveu que sigui l’AMB qui pugui ampliar addicionalment aquest temps. D’aquesta manera el govern de la Generalitat dona garanties jurídiques perquè els ens locals i supramunicipals regulin el sector.

  • Prohibició de geolocalització 

El text prohibeix la geolocalització a les plataformes digitals que utilitzen llicències de VTC. La mesura vol evitar la immediatesa en la contractació del servei i preservar-la per al servei del taxi. Els clients només podran geolocalitzar els conductors un cop hagin precontractat el servei.

  • Prohibició d’estacionament al carrer

El decret també prohibeix que els vehicles de lloguer amb conductor puguin estacionar al carrer i els obliga a retornar a la base quan acabin un servei.