La posada en funcionament imminent de 2.500 places a la nova zona 29 de l’àrea verda d’aparcament, situada a la Clota i la Vall d’Hebron, tindrà afectació també en barris de l’entorn com el Carmel o la Teixonera. Per això, associacions de veïns i veïnes de la zona demanen a l’Ajuntament la unificació de l’àrea verda a la zona nord del districte d’Horta-Guinardó.
L’Ajuntament està estudiant la proposta
La nova àrea verda de la Clota i la Vall d’Hebron satisfà una reivindicació veïnal d’una zona que era de les poques on l’aparcament encara no estava regulat. “Si tu entraves a internet i buscaves ‘una zona a Barcelona on es pugui aparcar sense pagar’ sortia la Vall d’Hebron. De manera que això és va convertir una mica en un ‘park and ride’. Llavors als consells de barri es va començar a escoltar la petició dels veïns que volien l’àrea verda”, explica Joaquín Cama de l’AV Parc Vall d’Hebron.
El 9 d’octubre entra en funcionament la zona 29
Els representants veïnals ja han demanat al districte d’Horta-Guinardó que revisi la distribució de les zones d’àrea verda. El proper 9 d’octubre està previst que entri en funcionament la nova àrea verda que voldrien que fos compartida amb l’aparcament per a residents del Carmel i altres barris de l’entorn. “Estem estudiant-ho a nivell tècnic i de seguida que tinguem la resposta la farem arribar. Ara el que és important que l’àrea ha arribat per fi a la Vall d’Hebron, que era una gran reivindicació”, afirma Rosa Alarcón, regidora d’Horta-Guinardó.
Posar fi a l’aparcament lliure
El cas de les places d’aparcament lliure que hi havia al barri de la Vall d’Hebron i la Clota l’han utilitzada històricament veïns de tot arreu per deixar-hi el vehicle sense pagar i desplaçar-se fins al centre en metro, anar a l’hospital o als diferents equipaments de la zona. Per beneficiar els residents, l’Ajuntament té previst regular l’aparcament a tota la ciutat a finals de mandat. De fet, aquest octubre entraran en funcionament prop de 10.000 places a sis districtes de la ciutat.