L’àrea verda continua expandint-se a barris on no havia arribat encara. Aquesta setmana s’han començat a pintar les noves places dels barris de la Clota i de la Vall d’Hebron. Es tracta de la zona 29.

Algunes de les 2.660 places d’àrea verda que hi haurà en aquests dos barris ja estan pintades. En d’altres, es farà les properes setmanes. S’han col·locat avisos per advertir als conductors. Els nous aparcaments d’àrea verda, però, no estaran operatius fins al 9 d’octubre. Quedaran, així, destinats només a ús veïnal alguns aparcaments que feien servir ciutadans d’altres llocs de la ciutat, com el descampat a tocar de la plaça de l’Estatut.

Alguns veïns han valorat positivament l’arribada de l’àrea verda per evitar estacionaments de llarga durada de ciutadans d’altres punts de la ciutat. Per altres conductors, és un problema més que els aboca a acabar pagant una plaça de pàrquing. Per exemple, conductors que viuen fora de la ciutat i hi venen per treballar. Fins ara aparcaven el vehicle en alguna zona sense àrea verda per després moure’s per Barcelona en transport públic.

El consistori justifica aquestes actuacions per garantir que els veïns trobin lloc a prop dels seus habitatges. Això, de retruc, assegura l’Ajuntament, disminueix les emissions. Aquesta setmana ha entrat en funcionament l’àrea verda al barri de Vilapicina i la Torre Llobeta, és la primera zona amb aquest tipus d’aparcament que s’instal·la al districte de Nou Barris.

10.000 places noves d’àrea verda

Fins a l’octubre del 2020, l’Ajuntament incrementarà amb 9.558 més les places d’aparcament regulat a la ciutat. El gruix d’aquests estacionaments correspondran a la tarifa d’àrea verda i residents, tot i que es reservaran algunes places per a l’àrea blava.