Amb l’inici de curs s’ha posat en marxa la nova línia 175 de bus, una transformació de la desapareguda 75. El recorregut nou és una antiga demanda de l’AV Zona Universitària, que feia anys que reclamava un autobús que unís més directament el centre de les Corts amb la zona nord del districte, que no disposa de metro.

El recorregut nou permet als veïns de Pedralbes desplaçar-se més fàcilment al seu CAP de referència, a les Corts. I a més, també és de molta utilitat als alumnes que es traslladen cada dia des del centre del districte a les escoles de l’avinguda d’Esplugues. La línia es va posar en funcionament el dia 14, igual que la línia 141, que uneix l’Esquerra de l’Eixample i Sant Antoni.

La transformació de la línia 75

La nova línia 175 fa un recorregut circular de 8,4 quilòmetres, té 22 parades i només funciona els dies lectius. El bus uneix la riera Blanca amb l’avinguda d’Esplugues i la Zona Universitària. Circula per l’avinguda de Madrid, la gran via de Carles III, la Diagonal i el carrer de González Tablas. L’objectiu de TMB és que la nova línia sigui més regular que l’antiga 75, ja que cobreix un recorregut més curt.

Esperes de fins a mitja hora

Tot i estar contents amb la implantació del bus nou, l’AV Zona Universitària assegura que la freqüència de pas és massa baixa. Josep Maria Guillumet assegura que els busos surten de l’inici cada 20 minuts però a la pràctica “acaben passant cada mitja hora”. Guillumet explica que hi ha veïns que han arribat a esperar “fins a tres quarts d’hora” que passés l’autobús. L’associació lamenta que si la freqüència de pas no és la dels altres busos “els veïns no l’agafaran”.