La cita era a primera hora del matí: a les 8.30 h a la plaça del Cinc d’Oros. Des d’allà, la comitiva ha viatjat amb autobús fins a la Zona Universitària. L’objectiu dels organitzadors era demostrar, especialment als detractors del tramvia, la necessitat que ells veuen d’unir el Trambaix i el Trambesòs. Una connexió que s’havia de debatre en el ple de l’Ajuntament del mes de març, que va acabar suspès per la situació política.

Amb aquesta intenció havien convidat regidors de tots els grups municipals, però només s’hi han sumat els dos partits favorables a la iniciativa: Barcelona en Comú i el PSC. “Hauran d’explicar molt bé per quines raons estan en contra d’un projecte que millora el transport públic de la nostra ciutat i de tota l’àrea metropolitana”, ha afirmat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

Del Fòrum a la Zona Universitària: bus vs. tramvia

L’experiment ha anat més enllà. Membres de la plataforma Unim els Tramvies han creuat la Diagonal de punta a punta, entre el Fòrum i la Zona Universitària, amb un cronòmetre a la mà. Resultat: 56 minuts. Si els tramvies estiguessin connectats, es calcula que el trajecte duraria 35 minuts.

Ricard Riol, portaveu d’Unim els Tramvies, assegura que “el carril bus està col·lapsat pel mateix servei. Hi ha tanta gent a les parades que no es pot absorbir correctament amb els autobusos”. Riol subratlla que la Diagonal “és la segona avinguda de Barcelona, no és un carrer menor”, per això reclamen que es tiri endavant el projecte de connexió.

Però de moment el govern de Colau no té els suports suficients per aprovar el projecte, tot i que ha buscat fins a l’últim minut un acord amb ERC. “Caldria trencar moltes barreres mentals per part de la resta de grups, i venir a veure què és efectivament el que passa, no anar amb uns apriorismes que realment no condueixen a res”, ha lamentat Montserrat Ballarín, regidora del Grup Municipal del PSC.