Els nous aparcaments s’instal·laran, sobretot, als entorns de les places de la Revolució, del Nord, de Rovira i Trias, de Joanic, de Gal·la Placídia, del Diamant, de la Virreina, del Sol i de la Vila de Gràcia, així com als carrers d’Astúries, de Badia, de Bonavista i de Santa Teresa. Tots aquests llocs, que és on s’han detectat més mancances, es troben a la Vila de Gràcia.

Segons l’Albert García, d’Amics de la Bici, “ara mateix, si arribes a Gràcia, no hi pots aparcar“. Per aquest motiu aplaudeixen la mesura, ja que en aquests moments els ciclistes moltes vegades han de buscar una alternativa, com un fanal o un arbre, i sovint s’acaba estacionant molt lluny d’on realment es vol arribar. Això, segons Garcia, “no té sentit, perquè la bici és un vehicle porta a porta”.

Bicis per cotxes

L’any passat es va començar la primera fase, que ha de col·locar 25 nous emplaçaments, que amplien amb 286 places les 2.095 existents. Tot plegat suposa la reducció de 22 places de cotxe: 13 de zona verda, dues de zona blava, dues no regulades i cinc places de càrrega i descàrrega que l’Ajuntament mirarà de reubicar en llocs propers. També s’han suprimit 14 places de motos.

A continuació s’instal·laran aparcaments en llocs on s’està redactant un projecte de carril bici, com el de Pi i Maragall o Camèlies, o a allà on ja estan en funcionament, com el de Sardenya o a l’avinguda Vallcarca. Finalment, durant aquest 2018 es col·locaran la resta: 50 emplaçaments amb capacitat mitjana per a 10 bicicletes.

Augmenten els robatoris de bicis

El nombre de bicicletes que circulen per Barcelona ha augmentat, i també les denúncies que es posen per robatori. Els Mossos van rebre el 2015 4.130 denúncies a tot Catalunya per aquest motiu, l’any següent la xifra es va enfilar fins a 4.463, i el 2017 van arribar a les 5.551. En els dos primers mesos d’aquest any ja se n’han registrat 938.
El fet de poder lligar la bicicleta a un dels aparcaments que instal·la l’Ajuntament pot ajudar a prevenir robatoris. Els ciclistes tenen la possibilitat de lligar el vehicle per tres llocs, incloent-hi les dues rodes, el quadre i el selló. En canvi, si ho han de fer en un fanal, per exemple, resulta més complicat ancorar tots aquests punts i els lladres es poden emportar parts de la bicicleta o tallar més fàcilment el cadenat.