Els nous aparcaments s’instal·laran, sobretot, als entorns de les places de la Revolució, del Nord, de Rovira i Trias, de Joanic, de Gal·la Placídia, del Diamant, de la Virreina, del Sol i de la Vila de Gràcia, així com als carrers d’Astúries, de Badia, de Bonavista i de Santa Teresa. Tots aquests llocs, que és on s’han detectat més mancances, es troben a la Vila de Gràcia.
Segons l’Albert García, d’Amics de la Bici, “ara mateix, si arribes a Gràcia, no hi pots aparcar“. Per aquest motiu aplaudeixen la mesura, ja que en aquests moments els ciclistes moltes vegades han de buscar una alternativa, com un fanal o un arbre, i sovint s’acaba estacionant molt lluny d’on realment es vol arribar. Això, segons Garcia, “no té sentit, perquè la bici és un vehicle porta a porta”.
Bicis per cotxes
L’any passat es va començar la primera fase, que ha de col·locar 25 nous emplaçaments, que amplien amb 286 places les 2.095 existents. Tot plegat suposa la reducció de 22 places de cotxe: 13 de zona verda, dues de zona blava, dues no regulades i cinc places de càrrega i descàrrega que l’Ajuntament mirarà de reubicar en llocs propers. També s’han suprimit 14 places de motos.
A continuació s’instal·laran aparcaments en llocs on s’està redactant un projecte de carril bici, com el de Pi i Maragall o Camèlies, o a allà on ja estan en funcionament, com el de Sardenya o a l’avinguda Vallcarca. Finalment, durant aquest 2018 es col·locaran la resta: 50 emplaçaments amb capacitat mitjana per a 10 bicicletes.