La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) discrepa de les conclusions de l’estudi del RACC sobre els efectes de la zona de baixes emissions (ZBE), i considera que l’oferta de transport públic és suficient.
En una entrevista a ‘El matí de Barcelona’, el vicepresident de la plataforma, Manel Ferri, ha negat que la ZBE acabi saturant encara més el transport públic metropolità. Per Ferri, únicament es produeixen moments de congestió a les hores punta, que s’han de combatre amb més oferta de “material mòbil” i fent canvis en la gestió horària de les empreses, és a dir, fent que no tots els treballadors entrin i surtin de la feina a les mateixes hores.
El vicepresident de la PTP creu que les empreses s’han de corresponsabilitzar del problema i recorda que les companyies de més de 200 treballadors estan obligades a elaborar plans de desplaçament que no fan. “Algú els ha traslladat que han de moure fitxa?”, es lamenta.
La PTP també reclama a l’ATM (Autoritat Transport Metropolità) que doni dades de l’impacte que tindrà la ZBE i quines opcions de transport es preveu que incrementaran més la demanda. Segons el vicepresident, Manel Ferri, és a l’ATM i no al RACC a qui correspon aquesta tasca. En l’informe del RACC s’assegura que les línies R1, R2, R2 Sud, R3 i R4, i la línia de Terrassa dels FGC ja superen el 100 % de capacitat en hora punta, i que això empitjorarà amb la ZBE.
Reclamen el carril bus-VAO a la B-23
La plataforma també reclama que la ZBE s’acompanyi de mesures per a les quals, assegura, no calen inversions en infraestructures, com el carril bus-VAO a la B-23. “Estem demanant pintura”, assegura Ferri. També troba a faltar que es creï una plataforma per compartir vehicles i una pressió “més real” a Foment i a Renfe perquè millori l’oferta i la gestió de Rodalies.