El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l’Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia, ha descartat que “de moment” la DGT atorgui etiquetes ambientals als cotxes i motos en què s’instal·lin un filtre de partícules. Es tracta d’una possibilitat que s’havia posat sobre la taula per reduir les emissions dels vehicles sense etiqueta. La DGT va confirmar la setmana passada que estava estudiant l’homologació d’aquests filtres antipartícules per als cotxes sense etiqueta, una mesura que l’Ajuntament de Barcelona veia amb bons ulls.

Badia ho ha explicat en una entrevista a TV3, en què ha dit que la DGT “no vol incentivar l’ús de vehicles antics” mitjançant aquests filtres, perquè afectaria els vehicles més antics, que són els que tenen un índex de sinistralitat més alt. 

Els filtres sí que serviran als vehicles de gran tonatge

Badia ha explicat que, en canvi, l’ús dels filtres homologats per obtenir distintius ambientals sí que es permetrà als vehicles de grans tonatge, com els camions o els vehicles de transport col·lectiu. De fet, Badia ha assegurat que per aquests vehicles l’ús de filtres “està parlat i tancat”. De manera que dona per fet que la DGT anunciarà aviat la possibilitat de millorar l’etiquetatge ambiental d’aquests vehicles mitjançant filtres homologats.

El regidor ho veu com una bona solució perquè aquests vehicles contaminin menys i, a la vegada, puguin circular dins la zona de baixes emissions. Malgrat la moratòria d’un any que se’ls aplicarà, Badia considerava “molt complicada” la renovació del parc de vehicles pesants en aquest període.