TMB ha defensat les alternatives de bus llançadora que ofereix als usuaris que no poden utilitzar l’L1 a causa de les obres que n’han de renovar les vies. El director d’Operacions de Metro, Jordi Mitjà, ha assegurat que, més enllà de les molèsties habituals d’una tall per obres, “els resultats són bastant correctes”.

De fet, Mitjà ha respost a les crítiques dels qui demanen a l’empresa de transports que posi un bus llançadora que faci el mateix recorregut que el metro en obres d’una tirada, i no en dos trams com fa actualment: “És impossible”, ha dit en declaracions a betevé.

Caldria un bus cada 30 segons

En aquest sentit, Mitjà ha recordat que la capacitat d’un comboi de l’L1 és d’uns 1.000 passatgers, mentre que un autobús en pot transportar entre 100 i 200. Per tant, ha descartat de totes passades la possibilitat de posar un bus llançadora de recorregut complet que absorbeixi la mateixa quantitat de passatge que l’L1 del metro. “Caldria que cada 30 o 60 segons passés un autobús, això ho fa impossible”, ha dit.

Hi ha afegit que “a la ciutat hi ha diferents colls d’ampolla” que no faciliten un trajecte sense interrupcions com pel subsol. Els busos llançadora habilitats per TMB, actualment, tenen una freqüència de pas d’entre tres i vuit minuts (entre el Clot i Fabra i Puig) i d’entre cinc i 12 minuts (entre Sant Andreu i el Fondo). Malgrat tot, Jordi Mitjà ha deixat la porta oberta a introduir petits canvis als busos llançadora si aquest dilluns al vespre es registra alguna incidència destacada.

No obstant això, alguns usuaris es queixen de les males combinacions entre les llançadores, dels transbords que han de fer i de l’estona que han de caminar. Alguns viatgers remarquen que triguen força més temps en fer els seus trajectes habituals a la feina.

Creixen les validacions a altres línies

A banda dels busos llançadora, TMB també recorda als usuaris de l’L1 que poden canviar el trajecte habitual per altres serveis ferroviaris. En aquest sentit, Jordi Mitjà ha explicat que aquest dilluns han crescut un 40 % les validacions a les línies 9 i 10. Renfe també ha confirmat a TMB que han augmentat els trajectes en Rodalies com a substitució de l’L1.

Pel que fa a les crítiques del col·lectiu de persones amb problemes de mobilitat, Mitjà també hi ha respost. Ha recordat que existeix un servei de bus llançadora addicional sota demanda per a aquestes persones entre les estacions del Clot i Glòries, ja que la primera no està adaptada però la segona, sí.