Diverses entitats veïnals de la Salut, Guinardó, Carmel, Font del Fargas i Can Baró s’han organitzat en una plataforma per reclamar que s’inverteixi en transport públic a la part alta de la ciutat. Asseguren que en els últims anys ha disminuït l’oferta i que, a més, cada vegada està més saturada pel turisme. Demanen que a l’hora de fer modificacions a la xarxa de transport públic, l’administració i TMB escolti l’opinió dels veïns i per això reclamen una reunió. Les principals reivindicacions són que es reprenguin les obres de l’L9 del metro i que el bus 24 recuperi el seu recorregut original i arribi fins al Paral·lel.

Unes 200 persones s’han concentrat aquest dissabte a la plaça Sanllehy i han tallat l’avinguda Mare de Déu de Montserrat per protestar contra les retallades del transport i els canvis de recorregut dels busos 24, 55 i 39. No és la primera vegada que es manifesten per queixar-se sobre aquest canvi. 

En concret, protesten perquè la línia diagonal D50 (entre Paral·lel i Ciutat Meridiana), que es va estrenar aquests dilluns, han comportat modificacions en les línies que funcionaven per la zona fins aquell moment, com els busos 24, 55 i 39.

Per exemple, asseguren que fins ara els usuaris que feien servir la Línia 24 de bus, que connecta els barris d’Horta-Guinardó amb el centre de la ciutat, podien agafar-lo des del Paral·lel, però des de dilluns, la línia s’ha escurçat. En lloc d’arribar fins al Paral·lel, el final de línia ara és a la plaça de Catalunya. Els veïns afirmen que el fet que la línia iniciés el trajecte al Paral·lel  els permetia aprofitar les dues primeres parades, abans d’arribar a la plaça de Catalunya, per agafar lloc als vehicles abans que s’omplís de turistes. Ara ja no ho podran fer.  Els veïns es queixen que fins ara era una línia molt utilitzada pels turistes, perquè molts la utilitzen per arribar fins al Parc Güell o el turó de la Rovira, i creuen que amb el canvi encara s’omplirà més.

Però el 24 no és l’únic problema pels veïns. Els manifestants també reclamen que es reprengui el projecte de L9 i que es millori la connexió del barri del Carmel a través de minibusos. Per això, exigeixen una reunió amb l’Administració per exposar tots els seus dubtes sobre la planificació del transport públic que s’està fent a la zona.