Matí complicat per als passatgers de Vueling. Una avaria en una línia de fibra òptica de la companyia ha inhabilitat la facturació en línia a l’aeroport del Prat a primera hora. Això ha obligat a fer el tràmit de forma manual i 250 passatgers han perdut el vol. La companyia ha confirmat que els afectats han estat reubicats i que presenten diferents casuístiques. Segons Vueling, aquells qui han esperat més de tres hores han estat indemnitzats, com també els qui han perdut connexions aèries.

L‘avaria ha estat detectada a les quatre de la matinada en un cable de fibra òptica de la companyia Telefónica que Vueling fa servir a l’aeroport del Prat. Això ha impedit que es pogués fer la facturació en línia i ha obligat a fer-la de forma manual, des de les 6 i fins a les 8 h.  Una situació que ha generat cues llargues als taulells. Molts usuaris n’han fet ressò a les xarxes socials.

Segons ha explicat la companyia a betevé, en aquesta franja horària estava previst que volessin prop de 9.500 passatgers i d’aquests només 250 s’han quedat a terra. Es calcula que l’avaria ha afectat la facturació d’una seixantena de vols. La companyia ha confirmat que tots el afectats han estat recol·locats i podran volar a les seves destinacions. Segons Vueling, aquest divendres és un dels dies més forts de l’any pel que fa al volum de passatgers a l’aeroport del Prat, ja que ens trobem en plena temporada estival.