Fa set anys que es van parar les obres del tram central de l’L9 per motius econòmics. A Sarrià–Sant Gervasi hi haurien d’haver cinc parades de metro. L’Associació de Veïns de Sant Gervasi-la Bonanova demana que s’acabi la línia, ja que és necessària al barri i al districte, on es fan més desplaçaments en vehicle privat que a la resta de la ciutat.

Els veïns de Sant Gervasi-la Bonanova demanen que s’acabi el tram inacabat de l’L9, entre Sagrera i Zona Universitària, que hauria de tenir cinc parades al districte de Sarrià-Sant Gervasi: Manuel Girona, Prat de la Riba, Sarrià, Mandri i El Putxet. Les obres de l’estació de Mandri es van aturar fa set anys però maquinària i materials continuen al solar.

L’AV de Sant Gervasi-la Bonanova creu que la falta de metro a Sarrià-Sant Gervasi és una mancança i que seria una manera de reduir el transport privat en un districte on hi ha un 10 % més de desplaçaments que a la resta de la ciutat, i així potenciar un transport que respecti el medi ambient. Segons l’AV, “al districte hi tenim 126 centres educatius i 52 de salut. Moltíssima gent de l’àrea metropolitana es desplaça a aquests centres”, explica Joan Sancho, president de l’AV de Sant Gervasi-la Bonanova.

L’Associació de Veïns de Sant Gervasi–la Bonanova vol unir-se amb les altres entitats veïnals del districte per pressionar l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, responsable de l’obra de l’L9, que va començar fa 16 anys. De les 47 estacions previstes, n’han entrat en servei 27 i ha costat 4.369 milions d’euros. El preu final, però, serà més del que es preveia degut als sobrecostos, la concessió que ha hagut de fer la Generalitat de les estacions i les despeses que genera el túnel aturat.