La nova normativa ha tirat endavant amb l’abstenció de Ciutadans i el Partit Popular i el vot favorable de la resta de grups. Tenint en compte que a l’àrea metropolitana hi ha 10.500 taxis, el nou reglament limita el nombre de llicències VTC a unes 350. Es tracta d’una reducció notable ja que actualment hi ha al voltant de 2.000 llicències VTC atorgades a tot Catalunya, la majoria, a l’entorn de Barcelona. Això suposa que les més de 1.000 llicències restants no podran operar a l’Àrea Metropolitana.

L’alcaldessa i presidenta de l’AMB, Ada Colau, ha defensat que “no ens espantem davant de les pressions d’interessos especulatius de plataformes digitals que pretenen saltar-se les regles del joc” i ha argumentat que la norma és una defensa del sector del taxi i també del medi ambient.

Ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona

Els taxistes, que s’han concentrat a les portes de l’Àrea Metropolitana per seguir la votació del plenari de l’AMB de ben a prop, han qualificat la jornada d’històrica. Consideren que si es manté jurídicament el reglament que ha aprovat l’AMB, es podria estendre a altres ajuntaments d’Espanya i forçaria Uber i Cabify a deixar d’operar a l’estat.

El reglament, que s’havia aprovat inicialment el 27 de febrer, ha estat molt ben rebut pel sector del taxi perquè, a més d’establir  la ràtio d’una llicència per a cada 30 taxistes, limita les llicències VTC que podran circular per l’àrea metropolitana a un únic titular i vehicle.