Túnel i vies del metro a la Sagrada Família

Un pou connecta el carrer amb les vies del metro a l’estació de Sagrada Família. La galeria té unes dimensions útils de 2 x 2 metres i s’ha excavat a la cruïlla entre l’avinguda de Gaudí i els carrers de la Marina i Provença. Permet accedir de manera ràpida a les instal·lacions del suburbà, sobretot a l’hora de fer obres i manteniment. Es farà servir per extreure material d’enderroc de les obres, per entrar material nou (carril, travesses, balast, fixacions) i en general per a qualsevol altre material necessari en futures actuacions de manteniment. D’aquesta manera, s’escurça el recorregut dels materials que han d’entrar o sortir del túnel i s’agilitzen les intervencions a la infraestructura.

El pou està especialment pensat per a les obres que s’han de fer aquesta Setmana Santa i també durant l’estiu a l’L5 del metro, però es mantindrà operatiu després. El director de la xarxa de metro, Òscar Playà, ha explicat a betevé que la galeria és “molt necessària, no només per aquesta actuació, sinó per altres actuacions que tenim previstes en els propers anys”, també per a fer-ne manteniment.

Un pou desapercebut per als vianants

Per ara, el pou s’utilitzarà principalment per treure la runa de les obres i també les pedres de balast que ara hi ha a les vies i que se substituiran per formigó per evitar les vibracions que genera el pas dels combois. Playà ha explicat que l’alternativa és transportar els materials a través dels túnels en horari nocturn. En aquest sentit, ha remarcat que “tenim molt poc marge de temps” per aquest tipus de tasques, ja que només es pot fer a partir de la 1 de la matinada i fins les 4 o 4.30 h.

Vies del metro

Mentre no s’utilitzi, la galeria quedarà tapada i integrada a la via pública, amb una reixa o tapa de formigó amb protecció acústica, resistent al trànsit pesant, de manera que passarà desapercebuda per als vianants.

Playà ha concretat que “no és un pou de grans dimensions” i que els materials i els equipaments més voluminosos es continuaran traslladant per les vies durant la nit, quan no hi ha servei de trens.

Renovació de vies a l’L5

El pou ja s’ha construït i començarà a fer-se servir a partir del 9 d’abril, quan comencen les obres per renovar tres quilòmetres de via de l’L5, entre les estacions de la Sagrera i Horta. En una primera fase, els treballs s’allargaran durant tota la Setmana Santa, fins al dia 18. La segona fase es reserva per al juliol i l’agost, quan baixa el volum de viatgers al suburbà.