Les obres de l’L9 del metro de Barcelona agafen impuls. Després de 10 anys aturades, la tuneladora tornarà a treballar a partir de la primavera. Ho ha confirmat el conseller de Polítiques Territorials, Jordi Puigneró, durant una reunió entre la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona aquest dimecres al matí. Fa uns mesos es va apuntar que els treballs s’iniciarien durant el 2022, però no es va concretar la data exacta. Recordem que el tram que està pendent és un túnel de poc més de quatre quilòmetres entre la futura estació de Manuel Girona i Lesseps

Els veïns de Sarrià, satisfets

Tot i que encara caldrà esperar uns mesos fins que es comenci a perforar el túnel, ja han començat els treballs previs en el punt on s’ubicarà la futura estació de Sarrià. Es tracta d’un gran solar situat a la via Augusta, cantonada amb el carrer de Pau Alcover. Els veïns de la zona han confirmat a betevé que els han comunicat l’inici dels treballs i que ja s’han fet reunions informatives.

Expliquen que estan satisfets, ja que fa anys que els treballs estan paralitzats. Esperen, però, que es prenguin totes les mesures per garantir la màxima seguretat per als habitatges que es troben al voltant del solar on s’excavarà el pou, de més de 70 metres de profunditat.

Recordem que ara fa gairebé un any, el febrer del 2021, la Generalitat també va reiniciar els treballs al carrer de Mandri, per cobrir el pou d’aquesta futura estació de l’L9. Acabar totes les obres suposarà un cost de 946 M €, un pressupost que el govern català va aprovar el 2020 en un pla econòmic financer.