La Generalitat ha aprovat aquest dimecres un nou Pla econòmic financer (PEF) que ha de permetre programar treballs pel tram central de la L9 i l’L10 del metro a partir del 2021. L’objectiu és que la infraestructura es pugui posar en marxa esglaonadament entre els anys 2026 i 2028.

Aquest tram correspon a les parades que hi haurà entre les estacions de Sagrera i Zona Universitària. En aquests moments, cal acabar poc més de 4 km de túnel entre les estacions de Manel Girona i Lesseps, on hi ha aturades dues tuneladores.

En aquest tram hi haurà, entre d’altres, les futures estacions de Campus Nord, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Sanllehy, Guinardó-Hospital de Sant Pau, Maragall i Sagrera TAV. En aquests moments totes es troben en fase d’obra aturada.

946 milions d’euros de pressupost

El total de les obres tindrà un cost de 946 milions d’euros i l’aprovació del PEF d’aquest dimecres modifica les aportacions del Departament de Territori i Sostenibilitat previstes entre els anys 2020 i 2042 per aportar aquesta quantitat de manera gradual. Així, per exemple, aquest any l’aportació serà de 17 milions, el 2021 de 15 milions, 65 milions el 2022 i de 168 milions el 2023. La resta de pagaments es farien els anys següents.

El 20 de juliol ja es va aprovar una aportació de cinc milions per a alguns projectes d’obra civil d’estacions i la redacció de projectes d’arquitectura i instal·lacions d’aquest mateix tram.

Generador de llocs de treball

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que aquest acord representa una “injecció de moral per al país“, ja que “la reactivació del projecte suposa un impuls econòmic que generarà 120 contractes d’obra, de serveis o de consultoria i 2.500 llocs de treball directes durant tot el període d’obres”.

Actualment les línies L9 i L10 del metro tenen 37 quilòmetres en servei els seus trams nord i sud. L’L10 sud entre Collblanc i Zona Franca va ser la darrera que va entrar en servei, al febrer. De cara al març del 2021, es preveu posar en marxa tres noves estacions de l’L10 Sud al polígon de la Zona Franca.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a