pou Mandri obres L9

La tuneladora de l’L9 del metro reprendrà la marxa a principis del 2022 per culminar el tram central de la línia. Es tracta d’un túnel de poc més de quatre quilòmetres entre la futura estació de Manuel Girona i Lesseps. El Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha signat una ordre per activar els treballs previs per poder arrencar una màquina que està aturada sota el passeig de Manuel Girona des de fa més de 10 anys.

Aquesta tuneladora excavarà, en una primera fase, fins a Mandri, i després, la resta de túnel fins a Lesseps, on hi ha una segona màquina que es desmuntarà. En un comunicat, Territori explica que els treballs previs per arrencar la tuneladora requereixen d’uns mesos, per això no es preveu que comenci a excavar fins a principis de l’any que ve. La perforació del tram central que queda pendent amb tuneladora té un pressupost de 79 M €.

mapa tram central L9

La posada en marxa de la tuneladora és un pas més per acabar el tram central de l’L9, que el comparteix també amb l’L10 entre les estacions de Zona Universitària i la Sagrera, que ja té una part del túnel excavat. Culminar aquesta obra costarà 946 M €, uns diners que la Generalitat va aprovar el 2020 en un pla econòmic financer. Al febrer, es van reprendre els treballs per tapar el pou que les obres van deixar a la confluència de Mandri amb el passeig de la Bonanova, que han de durar un any.