El pou del carrer de Mandri, una de les ferides obertes que va deixar l’aturada de les obres de l’L9, es comença a tapar després de 10 anys sense activitat. La Generalitat ha reprès els treballs per culminar el tram central d’aquesta línia del metro i ho ha fet a la futura estació de Mandri. Tot i que el pou quedarà pràcticament cobert, se seguirà treballant en el subsol. De fet, ara hi ha uns 50 metres excavats, però s’han de perforar encara uns 20 metres més per arribar a la cota per on passaran els trens.

Tota la runa de l’excavació sortirà per un forat que quedarà obert al pou (el que, en un futur, acabarà sent l’accés a l’estació). Per fer aquestes tasques caldrà muntar un pont grua més petit que el que hi havia fins ara a la zona, molt més gran, i que els operaris han desmuntat aquestes últimes setmanes. Les obres per tapar el pou tenen un pressupost de 4 M € i s’allargaran encara un any més. Amb el cobriment, la residència que hi ha al costat del pou recuperarà una part del pati que les obres es van menjar.

mapa tram central L9
El túnel entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps encara està per fer

La tuneladora reprendrà la marxa a finals d’any

Per acabar el tram central de l’L9 (compartit també amb l’L10) s’ha de perforar encara un tros de túnel de poc més de quatre quilòmetres entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps. Precisament, sota d’aquestes parades descansen dues tuneladores que fa anys que estan aturades. En una visita d’obres, el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, ha explicat que a finals d’any o principis del 2022 es posarà en marxa la que hi ha a prop de Manuel Girona, que excavarà tot el túnel pendent.

Quan arribi a Lesseps, s’haurà d’obrir un forat a la plaça per treure les dues tuneladores. Calvet ha afirmat que la intenció es poder obrir les estacions d’aquest tram per fases entre els anys 2026 i 2027 (en un primer moment s’havia anunciat el 2028). Per fer-ho, la Generalitat va aprovar l’any passat un pla econòmic financer amb una inversió de 950 M € per acabar la línia. “Suposarà una injecció de moral col·lectiva”, ha afirmat el conseller en funcions, que ha recordat que properament s’obriran tres noves estacions sobre el viaducte de l’L10 a la Zona Franca.