El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha explicat que la meitat dels usuaris d’autobús ja tenen al seu abast línies de la nova xarxa ortogonal i es preveu que l’any vinent es posin en marxa les vuit línies que falten. La major part dels viatgers han fet una valoració positiva de la implantació, de la qual molts ja estaven informats perquè els havien enviat les novetats per correu postal.

Hi ha, però, alguns punts com la travessera de Gràcia que generen controvèrsia: alguns alerten que, a les hores punta, es pot convertir en un cul d’ampolla i generar embussos considerables.

Un centenar d’informadors posen al dia de les novetats als usuaris del bus. Aquest dilluns la xarxa ortogonal s’ha ampliat amb quatre línies noves i ja n’hi ha 20 en funcionament de les 28 que l’Ajuntament s’ha marcat com a objectiu l’any que ve. Les línies noves són la D40, V29, V31 i V5. Totes funcionen amb normalitat.

La D40 travessa la ciutat en diagonal des de la via Favència fins a la plaça d’Espanya. La posada en marxa d’aquest autobús implica l’eliminació de la Línia 32.

Les altres tres línies noves són verticals. La V29 uneix les Roquetes amb Diagonal Mar i substitueix les línies 26 i 32. Per la seva banda, la V31 connecta la Mar Bella amb la Trinitat Vella i fa desaparèixer les línies 36 i 40. En el cas de la V5travessa de dalt a baix la ciutat, des de Pedralbes fins a la Mare de Déu de Port, i suprimeix la Línia 37.

Tots aquests canvis han obligat a eliminar places d’aparcament i zones de càrrega i descàrrega, un fet que no ha passat desapercebut per als veïns i per això en alguns barris ja han presentat queixes al consistori.

A banda de les línies que se sumen a la nova xarxa de bus, aquest dilluns també s’han estrenat dues línies de proximitat. Es tracta de la 136, que uneix Sant Martí amb l’Hospital del Mar, i la 191, per anar del barri del Congrés i els Indians a l’Hospital de Sant Pau.