Els veïns de Joan Güell, crítics amb el recorregut del bus V5

La línia de la xarxa ortogonal de bus entrarà en funcionament dilluns

Aquest dilluns es posaran en marxa quatre línies noves de la xarxa de bus ortogonal, entre les quals hi ha la V5, que connectarà la Zona Franca amb el barri de Pedralbes. El recorregut d'aquesta línia té punts conflictius: els comerciants del carrer de Joan Güell creuen que els perjudicarà perquè farà desaparèixer zones d'aparcament i de càrrega i descàrrega, i els veïns de Pedralbes demanen que s'allargui fins a la zona d'escoles.

La posada en marxa de la línia V5 no està exempta de polèmica, especialment en el recorregut de baixada en el tram corresponent al carrer de Joan Güell. Els comerciants del carrer asseguren que fer passar el bus per aquesta via farà que es col·lapsi més del que ja ho està. L'Eix Comercial Sants-les Corts considera que la circulació al carrer ja va quedar prou danyada amb la col·locació del carril bici fa més d'un any -i que va comportar la supressió d'un dels carrils de circulació-. Ara, el pas de la nova línia ha obligat a convertir un dels carrils d'aparcament en carril bus, cosa que segons Eduard Valls, membre de l'Eix Comercial Sants-les Corts, "és un greu error perquè reduirà l'espai per poder fer la càrrega i descàrrega en un carrer molt comercial".

Des de Mobilitat de l'Ajuntament asseguren que s'han estudiat les propostes dels veïns i s'han buscat alternatives, però reconeixen que la millor opció continua sent mantenir el recorregut del bus de baixada per Joan Güell.

Allargar el recorregut fins a les escoles

També a l'altra punta del recorregut, a Pedralbes, els veïns no veuen clar el dibuix de la línia. Les associacions de la zona van demanar que el bus no acabés al Monestir de Pedralbes, sinó que s'allargués cap a la zona de l'avinguda de Pearson per donar servei a escoles i instituts. En aquest cas, l'Ajuntament no es tanca i assegura que està estudiant poder perllongar el recorregut en un futur.

Des de Mobilitat diuen que han treballat per minimitzar l'impacte de la línia nova en els diferents trams. Per exemple, es limitarà la velocitat a 30km/h en alguns trams pacificats i es col·locaran baranes a la sortida dels equipaments.