Aquesta és la imatge d'un taxi de Londres antic... i aquest és el nou taxi de la capital britànica, el nou disseny que la setmana passada es va presentar amb un acte de gala (reialesa inclosa) i amb una gran repercussió mediàtica en aquell país. El nexe d'aquesta història amb Barcelona és el fet que el disseny d'aquest nou símbol londinenc s'ha fet des de la nostra ciutat. S'ha dissenyat en aquest estudi situat a la Casa Berenguer, edifici modernista de l'any 1907. Geely Design Barcelona va ser escollit per la seva experiència en I+D. El nou taxi de Londres va ser dissenyat aquí, per un equip que el componen professionals anglesos, com un dels màxims responsables de l'estudi, David Ancona, però també amb professionals catalans que van dissenyar el nou vehicle. El nou taxi serà híbrid (una de les grans novetats) i entrarà en funcionament l'any 2017. L'any següent, el 2018, tot vehicle que vulgui circular pel centre de la capital britànica haurà de ser no contaminant. El taxi, doncs, havia de renovar-se, i així ha estat. Amb alguns canvis que també s'evidencien a l'interior. Un encàrrec que va recaure en aquest estudi barceloní, que va treballar al voltant de 10 mesos en la revisitació de tota una icona de la capital britànica.

El London Taxi TX5 tindrà ADN barceloní. La seu barcelonina de Geely Design, situada a l’Antiga Esquerra de l’Eixample, ha estat l’escollida per proposar el nou model ja que és el centre més avançat en I+D de la marca. La construcció de 35.000 unitats sí que es durà a terme al Regne Unit, concretament a Coventry. Els nous “cabs” començaran a circular el 2017.

Pel que fa a l’estètica, el model es manté molt fidel als taxis negres icònics de la capital anglesa. Una característica que tant des de la BBC com des del diari ‘The Telegraph‘ han celebrat. Si per fora el caracteritzen les línies clàssiques, dins del vehicle, els clients hi trobaran comoditats pròpies del segle XXI, com xarxa Wi-Fi, punts de càrrega USB per als telèfons mòbils i un sostre de vidre panoràmic.

El diari ‘The Guardian‘ també subratlla el motor híbrid que impulsarà el nou “cab”. Els creadors expliquen que s’han volgut avançar d’aquesta manera a la normativa que restringirà la circulació pel centre de Londres als vehicles elèctrics o híbrids. Una mesura que entrarà en vigor el gener de 2018 per reduir la pol·lució de la ciutat.

A més, el vehicle està pensat perquè es pugui exportar a altres països europeus. Si és així, el volant no serà un problema perquè es pot col·locar tant a la dreta com a l’esquerra en la construcció.