Aquesta decisió comporta que queda sense efecte el procés iniciat a mitjan setembre, segons el qual les ofertes es podien presentar fins al 6 de novembre. Adif, que depèn del Ministeri de Foment, ha informat a través del BOE que les noves dates de licitació es publicaran “oportunament”. L’Ajuntament, de la seva banda, ha reclamat que tot aquest procés no interfereixi en la represa de les obres de la llosa de l’estació, la principal reivindicació del consistori.

El Col·legi d’Arquitectes va impugnar la licitació per considerar que calia la convocatòria d’un concurs d’idees en què intervingués un jurat que destaqui i valori el paper públic de l’arquitectura. En una entrevista a Barcelona FM, el degà del Col·legi, Lluís Comerón, ha explicat que esperen que “es modifiqui el procés de contractació i que torni a sortir un nou procés on es tingui en compte la qualitat, no només que sigui un edifici eficient sinó que sigui el millor edifici possible per a l’estació de la Sagrera”.

La ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a principis de setembre amb l’alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau, a construir aquesta estació de l’AVE el 2020, i el dia 17 Adif va publicar al seu web l’anunci de licitació del projecte arquitectònic.

La setmana passada, la tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va avisar que si Adif  no accelera les inversions i mobilitza 140 milions d’euros per al projecte de la Sagrera, l’estació no estarà acabada el 2020, tal com està previst.