Cada any a Barcelona hi ha de mitjana uns 11.000 ferits relacionats amb accidents de trànsit i l'any passat van morir 31 persones. Per reduir aquestes xifres el govern muncipal afirma que cal portar més viatgers al transport públic. Així diuen, la mobilitat serà més sostenible, però sobretot més segura. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "Calen decisions valentes per portar més viatgers al transport púiblic." Però la xarxa pública de la ciutat té capacitat per absorvir més viatgers? Segons l'associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit la resposta és sí. La ciutat pot augmentar la seva mobilitat sobretot si incrementa la freqüència de pas dels autobusos. I això s'aconsegueix, no necessàriament amb més vehicles, sinó fent que els semàfors els donin prioritat al davant del cotxe privat i que així puguin circular més ràpid. OLE THORSON, president de l'Associació e Prevenció dels Accidents de Trànsit "Amb dos kilòmetres més de velociat augmentem la capacitat dels autobusos en un 10%." La regulació dels semàfors tant per fer el pas d'autobusos més ràpid com per permetre una millor mobilitat dels vianants és una de les propsotes que els experts en mobilitat han plantejat a l'Ajuntament.

Les XVII Jornades Mediterrànies de Seguretat Viària pretenen trobar mesures contra els accidents de trànsit, tant pel que fa a la responsabilitat de les administracions com pel que fa a la responsabilitat individual. En això darrer, els experts apunten que s’ha constatat que la causa del 23 % d’accidents mortals a Catalunya són les distraccions pel telèfon mòbil.  A més, asseguren que hi ha més atropellaments que mai. Quant a la responsabilitat que és competència de  les administracions, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha afirmat que “serem valents a l’hora d’establir un nou paradigma de mobilitat a Barcelona”. Diu que això s’aconseguirà augmentant els viatgers del transport públic.

El president de l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit P(A)T, Ole Thorson, ha dit que Barcelona pot augmentar la capacitat del transport públic augmentant la freqüència dels busos i ha afegit que les converses amb l’Ajuntament van per aquest camí. Thorson ha explicat que aquesta mesura es podria aconseguir modificant els semàfors i fent que els autobusos tinguin prioritat de pas.

El conseller d’Interior, Jordi Jané, ha inaugurat aquestes jornades i ha recordat les xifres, que a Catalunya continuen sent molt altes. Admet que aquest 2015 hi ha un 28 % més de morts que en tot el 2014.