Les primeres intervencions se centraran en la demolició de les voreres i la retirada de l’arbrat així com en l’habilitació d’un carril de circulació provisional per a cada sentit. Les restriccions de trànsit més importants, però, es produiran en la fase d’obres següent, a partir del mes de desembre.
L’eliminació del carril destinat a l’aparcament permetrà ampliar les voreres, que passaran dels prop de tres metres actuals a més de cinc. La calçada serà de dos carrils per a vehicles privats i un carril bus, que serà més ample que en trams anteriors. S’implementaran nous elements de mobiliari urbà i els dos sentits de circulació estaran separats per una mitjana enjardinada. La remodelació també inclou l’increment de l’arbrat, que passarà de 120 a 203 exemplars, i la instal·lació d’una xarxa de recollida pneumàtica de residus. Amb aquestes accions es pretén també millorar la connexió entre els barris situats a banda i banda d’aquest eix.
La intervenció en aquest tram de 700 metres de llargada té un cost de 8,8 milions d’euros. L’Ajuntament va licitar les obres el més d’abril i amb aquests treballs culminarà el procés de reforma de la ronda del Mig, que uneix els districtes de Sants-Montjuïc i Horta-Guinardó.