La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha començat a fer les primeres passes per al perllongament de l’L4 del metro, que hauran de permetre la connexió entre les estacions de la Pau (L4 i L2) i la Sagrera (L1, L9 i L10). Es tracta de la licitació de la redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de diverses obres, que inclouen la construcció d’un tram de túnel i actuacions en altres trams ja construïts.

Així, el projecte preveu l’obertura de 320 metres nous de túnel, que uniran l’estació de la Pau i el complex ferroviari de TMB anomenat El Triangle, i una nova estació. S’anomenarà Santander, i s’ubicarà al sud del complex ferroviari, a la Verneda Alta. A banda, també hi ha previst dur a terme diverses actuacions en un altre tram de túnel ja construït —actualment dona servei a l’L9 i l’L10— amb la millora de les vies, el sistema de ventilació i altres instal·lacions.

L’objectiu d’aquesta actuació és que, en un sentit global, l’L4 acabi connectant les estacions de la Pau i de la Sagrera, amb tres estacions noves:

  • Santander: al sud del complex ferroviari El Triangle, a la Verneda Alta, inclosa en els estudis que ara es liciten
  • la Sagrera – Alta Velocitat: inclou intercanviador amb l’L9 i l’L10, i línies de Renfe i l’AVE
  • la Sagrera: intercanviador amb les línies L1, L5, L9 i R4, de Rodalies

La redacció dels estudis informatiu i d’impacte ambiental s’han pressupostat en 242.000 euros i un termini de 12 mesos cadascun. Aquest anunci coincideix amb la finalització de les obres de millora al tram final de la línia, a tocar del Besòs, d’aquest agost.