Petites imprudències com aquesta, de creuar el carrer en diagonal, són les que més cometen els vianants de Barcelona. Per evitar-ho, l'Ajuntament ha començat a instal·lar baranes en alguns punts, que obliguen a creuar seguint el traçat de la franja, o a saltar-se la tanca directament. Tot i les imprudències d'alguns ciutadans, els cotxes segueixen sent la causa principal dels atropellaments. Mesures com la de les zones 30, que es va començar a implantar el 2006, han permès reduir la sinistralitat gairebé en un 30% en alguns sectors de la ciutat, i situar la xifra anual de morts entorn dels 15. Aquestes i altres iniciatives s'ha revisat avui al Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, on experts catalans i europeus han destacat l'atractiu que suposa per als turistes visitar ciutats que tenen en compte el vianant. Un dels punts que cal millorar a la majoria de ciutats europees, diuen, és la diferència entre el temps que tenen el semàfor en verd els cotxes i el poc temps que l'hi tenen els vianants.