El RACC és partidàri de la transformació de la Diagonal però no comparteix les previsions que s'han fet des del govern municipal. Dubten que l'Eixample absorbeixi el 20% del trànsit privat que no pugui circular per la Diagonal i dubten que vies com el carrer d'Urgell que es canviarà perque sigui de pujada i de baixada acabin sent operatives, com es veu en quest simulacre en hora punta que avui ha presentat l'entitat automobilística. Davant de tot això, demanen al govern municipal un debat més profund, que es faci una prova pilot de mobilitat durant un any a l'eixample per comprovar la capacitat de les vies i també que es prengui seriosament l'opció del túnel de rodalies que ha de passar per la Diagonal i que va anunciar el ministre de foment. Un túnel sense data d'execució però que el RACC veu com una alternativa al tramvia. El Govern però segueix defensant que els dos projectes de reforma fan viable tan el pas de vianants com el dels vehicles. Hereu ho ha dit davant d'empresaris i de persones influents en l'àmbit de les infraestructures a qui ha demanat que s'impliquin en la consulta ciutadana i que ho facin a favor de la transformació.