La majoria d'itineraris que fan els motoristes de Barcelona es podrien fer amb una moto elèctrica. Són recorreguts de menys de 50 quilòmetres i sense sortir de la ciutat, i per això el RACC creu que només cal un petit impuls per iniciar la transició cap als vehicles menys contaminants. Per fer-ho la ciutat hauria d'instal·lar punts públics per la càrrega de bateries, però també subvencionar les obres necessàries als aparcaments privats. LLUÍS PUERTO, responsable de seguretat viària Fundació RACC "És necessari fer un cens d'aquests aparcaments, veure quines possibilitats d'adaptació tenen per a la càrrega de les bateries, i comprovar la potència perquè s'hi puguin connectar el màxim número de motos." Calcular l'impost de circulació en funció del nivell de contaminació també ajudaria els motoristes a decidir-se. Un estalvi que, sumat a avantatges com el baix preu de l'energia i el poc manteniment d'aquests vehicles, en podria afavorir les vendes. Segons el RACC, totes aquestes iniciatives permetran que la implantació de les motos elèctriques creixi uns 5.000 vehicles cada any, arribant a les 20.000 motos el 2014.