Més d’un centenar d’agents econòmics, socials i institucionals han fet front comú per enllestir el corredor mediterrani a Catalunya amb unes prioritats a executar consensuades. Ho han reclamat a la coordinadora europea del fòrum pel corredor, Iveta Radicová, i el comissionat del Govern espanyol d’aquesta infraestructura, Vicent Boira. És la vuitena trobada de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, creada pel govern català i en què també participa l’Ajuntament.

Entre les prioritats, ja reclamades en diverses ocasions, hi ha els tan reclamats accessos ferroviaris al Port de Barcelona i la finalització de les obres de l’estació de la Sagrera. També el tram de Vandellòs.

La coordinadora de la Unió Europea del corredor mediterrani, Iveta Radicová, ha lamentat la lentitud amb la qual s’està produint la connexió del corredor i ha denunciat la infrautilització d’obres ja construïdes, com per exemple, el pont del Pertús, clau per a la connexió amb França. També ha demanat que en temps d’euroescepticisme s’aposti per “crear connexions entre diferents regions europees”.

Per la seva banda, el comissionat del Govern espanyol sobre aquest assumpte ha explicat que les prioritats d’execució de les obres són pràcticament les mateixes i que els trams dels quals més pendents estan són el dels accessos ferroviaris al Port de Barcelona, el tram entre Tarragona i Vandellòs i el de Castellbisbal i Martorell al Vallès.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha insistit en la deixadesa de l’Estat espanyol per executar el corredor mediterrani, tot i que “és una clara prioritat europea i som una de les regions amb més exportacions d’Europa”.