Més de 120 representants del món polític, social i econòmic han fixat el que creuen que han de ser les actuacions més urgents del corredor del Mediterrani, que presentaran al Govern espanyol i a la Unió Europea durant el primer semestre de l’any. A banda de l’estació de la Sagrera, hi dues obres més considerades “de més urgència”: la doble via entre Vandellòs i Tarragona i la implantació d’ample europeu entre Vila-seca i Castellbisbal.

La represa de les obres de l’estació de la Sagrera torna a estar al capdavant de la llista de reclamacions del món polític, social i empresarial català. La Taula Estratègica del Corredor Mediterrani en torna a reclamar la urgència. El document l’han consensuat en una reunió a l’Auditori de la Generalitat, presidida pels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i en què també hi era present Janet Sanz, tinent d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Sostenibilitat. Per Rull “el corredor és massa important perquè tornem a la mateixa sínia d’imcompliments”, i considera que amb aquesta trobada “Catalunya diu de forma unànime que s’han de prendre decisions d’una vegada per totes”.
Les obres de l’estació de la Sagrera estan incloses dins de la llista de reclamacions més urgents, és a dir, les que haurien d’estar enllestides entre aquest any i el vinent, segons els integrants de la Taula. El document, però, també recull un altre llistat d’obres que caldria finalitzar abans del 2020. En aquesta llista hi ha, entre d’altres, els accessos ferroviaris al port de Barcelona, llargament reivindicats per Ajuntament i Generalitat, així com l’arribada de les connexions d’ample europeu a la terminal intermodal de la T1 de l’aeroport del Prat.