El 2010 van morir a Barcelona 39 persones en accidents de trànsit, només una menys que l'any anterior. Tot i que el número d'atropellaments s'ha reduït un 11%, les víctimes per aquest tipus de sinistre, setze, s'han mantingut iguals que al 2009. La xifra total de morts suposa una reducció de gairebé el 28% des de l'inici de la dècada, tot i que s'està lluny de mínims històrics com els assolits els anys 2002 i 2008. Malgrat les polítiques de prevenció dutes a terme des de l'Ajuntament en aquests anys, com ara els radars a les rondes, els controls semafòrics o les baranes de protecció en els passos de vianants, des del consistori es fa una crida al seny. FRANCESC NARVÁEZ, regidor de Mobilitat "Hi ha una part que nosaltres podem solucionar amb controls, però els conductors també tenen l'altra part amb la seva actitud. Que la gent quan condueixi, condueixi de veritat". Per això no és d'estranyar que entre els vehicles, les causes principals d'accidentalitat siguin la manca d'atenció, no respectar les distàncies, els girs indeguts i desobeir semàfors. Per primera vegada en quatre anys, els accidents de bicicletes s'han reduït prop d'un 20%. N'hi ha hagut uns 400, una xifra similar als que hi havia abans de la implantació del bicing. En canvi, el que menys baixa són els accidents de motocicletes. El consistori ho atribueix a l'ús creixent d'aquest tipus de vehicle. Barcelona és, de fet, la ciutat d'Europa amb més motos per cada mil habitants.

L’Ajuntament de Barcelona ha presentat el balanç de l’accidentalitat a Barcelona durant el 2010. Segons l’informe, l’any passat es van produir 9.052 accidents de trànsit, la qual cosa representa una reducció del 7,3%.

Les víctimes mortals es mantenen

Tot i que els ferits resultants d’accidents han disminuït un 6%, la xifra de morts es manté estable i només hi ha hagut una víctima mortal menys (de 40 a 39). Del total de persones mortes, 16 eren motoristes. De fet, el nombre de motocicletes implicades en accidents només contempla una variació del -0,68% en comparació amb l’any 2009. Les dades són més positives en els ciclomotors, la implicació dels quals continua a la baixa amb un 19,5% menys d’implicats. La tendència a la reducció s’ha mantingut en els darrers tres anys.

Pel que fa a les bicicletes, dos ciclistes van perdre la vida l’any passat en incidències viàries. Malgrat això, la impliació d’aquest tipus de transport s’ha reduït gairebé un 20%. Una xifra que ha baixat per primer cop en els últims quatre anys.

Més accidents en dies feiners i a la tarda

Per districtes, l’Eixample, Sant Martí, Sarrià-Sant Gervasi i Sants-Montjuïc es reparteixen el 61,8% de la sinistralitat tot i que cal tenir present que són els quatre districtes que acumulen gairebé el 60% del trànsit urbà. Els dimarts i dijous són els dies de la setmana amb més sinistralitat mentre que l’any anterior ho eren els divendres i dissabtes. Segons la franja horària, gairebé el 50% dels accidents es van produir a la tarda.