Són ja com veïns del barri. Fa dos anys que els operaris treballen en el projecte de remodelació de la ronda del Guinardó. Primer, van enderrocar el viaducte que hi passava per sobre. Ara, ultimen els espais per a vianants, amb voreres amples i nou mobiliari urbà. També estan instal·lant ascensors i escales mecàniques entre els carrers de Padilla i de Cartagena. Tot plegat, per facilitar el pas per una àrea amb un desnivell molt pronunciat. Avui els operaris tornaven a la feina després de les vacances nadalenques. Tenen un mes i mig per acabar el projecte, ja que el febrer està previst que s'inauguri aquest nou bulevard del Baix Guinardó. On també funcionaven aquest matí les excavadores és al passeig de Sant Joan, que es convertirà en una via més amable per als vianants. Les voreres seran més amples amb zones d'ombra per a terrasses i parcs infantils. A la calçada central, ja s'hi ha construït un carril bici segregat. Els veïns, però, es queixen de la durada de les obres. Segons el calendari de l'Ajuntament, els treballs haurien d'acabar d'aquí a poques setmanes. Més enllà d'aquests projectes, a Barcelona hi ha una vintena d'obres més de millora de la via pública. Totes elles tenen una mateixa data de finalització, just abans de les eleccions.

Altres obres a llarg termini

Els treballs de connexió del tram de la línia d’alta velocitat entre Sants i la Sagrera també continuen el seu procés d’execució. Al carrer de Provença, la construcció del pou de sortida de la tuneladora de l’AVE avança entre l’avinguda de Josep Tarradellas i Entença, obres que es preveu que estiguin enllestides al març.

A la Sagrera també s’hi està construint la futura estació que serà punt d’enllaç de diverses línies de metro amb l’AVE i els trens de Rodalies i Regionals. Si tot segueix segons el calendari previst, estarà acabada el 2016.