Ha estat l'últim acte de Josep Pérez Moya. El fins ara director del Servei Català de Trànsit marxa, això si, amb bones dades sota el braç. Ha acomplert amb els objectius que havia marcat la Unió Europea: reduir a la meitat els morts en carretera. I aquest 2010 no n'ha estat una excepció. Han baixat un 8,92%. A la província de Barcelona és on més s'ha notat aquest descens, un 20% menys. La majoria dels accidents són col·lisions frontals o sortides de via. És a dir, distraccions del conductor. I a això cal sumar-hi un altre factor. JOSEP PÉREZ-MOYA, director del Servei Català de Trànsit "Un de cada tres conductors morts havien donat positiu d'alcohol i un de cada tres vianants morts havien donat positiu en alcohol". Els accidents han baixat, sobretot, entre els joves d'entre 15 i 29 anys. Ells són els més conscienciats sobre els perills de la carretera. Però, tot i les dades positives, des d'Interior continuen demanant més esforços. FELIP PUIG, conseller d'Interior "El 21,4% dels motoristes morts no portava casc. S'haguessin pogut evitar potser vuit vides humanes? El 22% de les víctimes mortals en turisme no duien el cinturó de seguretat. S'haguessin pogut salvar 34 vides humanes?" No se sap, però, si la limitació dels 80 quilòmetres per hora a l'entrada de Barcelona ha ajudat a disminuir els accidents. El que cada dia és més clar és que el nou govern d'Artur Mas flexibilitzarà la mesura. Sobretot, a la nit i el cap de setmana, quan hi ha menys circulació.