L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha tornar a insistir en la necessitat d’ampliar l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. Ho ha fet en la presentació del primer vol transcontinental entre Barcelona i la ciutat xinesa de Shenzhen, un dels centres de la tecnologia mundial.

Per Collboni, l’obertura d’aquesta nova ruta Barcelona-Shenzhen, posa de manifest aquesta necessitat d’ampliació. “Si volem una Barcelona del segle XXI, ens cal un aeroport del segle XXI. Necessitem un aeroport a l’altura de l’ambició de Barcelona i de Catalunya […] Per tant necessitem i treballarem per tenir un aeroport que faci possible créixer en vols directes intercontinentals per defensar aquest model de ciutat i de país”.

Barcelona, ciutat global

En la mateixa línia també s’ha expressat el delegat del Govern espanyol, Carles Prieto. Defensa que l’aeroport de Barcelona juga un rol fonamental en el paper que Catalunya i Espanya han d’exercir en el món, des del lideratge d’una ciutat global com Barcelona. Per tot això, Prieto afegeix que la ciutat “ha de tenir unes instal·lacions i una capacitat adequades al gran repte que això suposa”.

En un primer moment, la Generalitat i l’Estat van arribar a un acord el 2021 per ampliar l’aeroport, tot i pocs dies després Aena se’n va desdir acusant el govern català d’haver trencat el pacte entre les dues administracions. Des de llavors, s’han succeït diverses propostes que proposen com ampliar les instal·lacions sense malmetre l’espai natural de La Ricarda. També han proliferat les veus contràries a aquest projecte pel seu impacte ambiental al territori, i en un context de canvi climàtic.