Després d’anys de retards i de mobilitzacions veïnals, finalment el metro va arribar al passeig de la Zona Franca el setembre de l’any passat. La Marina de Port i la Marina del Prat Vermell eren, llavors, els únics barris de la ciutat sense connexió d’aquesta xarxa de transport metropolità. Un any després, però, l’opinió dels veïns està dividida. N’hi ha que utilitzen el suburbà diàriament, però d’altres asseguren que la línia L10 Sud no està prou ben connectada.

El metro, una llarga reivindicació

L’arribada del metro a la Marina es va fer esperar per les constants aturades en la construcció de l’L9 i l’L10, la línia que arriba fins al passeig de la Zona Franca. De fet, en la inauguració de les parades de Foc i Foneria els representants polítics es van disculpar amb els veïns de la zona, que fins llavors només estava connectada amb la ciutat per diverses línies d’autobús.

Els veïns de la Marina han vist l’arribada del metro com una millora sobretot per a les persones que s’hi desplacen per treballar. Eulàlia Cuartero, propietària del bar Cal Campà i membre de l’Associació de Comerciants la Marina reconeix que de cara al negoci el metro ha anat molt bé, ja que s’han omplert els edificis d’oficines que hi ha al passeig però, en canvi, assegura que la majoria de veïns continua agafant l’autobús, ja que l’L10 no connecta de manera directa ni amb la plaça d’Espanya ni amb el centre de Barcelona. 

L10 Sud

Foc i Foneria ―les dues parades que hi ha a la zona―pertanyen a l’L10 Sud, que té cinc parades. Pujant-hi, els veïns poden fer transbordament a l’L9 a Gornal, a l’L1 a Torrassa i a l’L5 a Collblanc. Quan estigui enllestida, la línia connectarà directament amb Badalona, passant per tots els barris de muntanya de la ciutat.