S’havia iniciat en el món de la conducció d’autobusos però així que va tenir l’oportunitat de conduir un tramvia no s’ho va pensar dues vegades. David Bagó és conductor de TRAM des del 2008 i no es penedeix gens del canvi.

Ens explica que, evidències a part (rodes, volant, vies…), portar el tramvia és totalment diferent de conduir l’autobús i per ell és molt més atractiu. S’utilitza bàsicament un manipulador amb el qual controla velocitats i inèrcies. “Li dones una mica d’impuls i deixes el tramvia en deriva. No estem accelerant contínuament, sinó que deixem que funcioni amb la pròpia inèrcia. Això té l’avantatge que així el tramvia no consumeix“. I en cas de necessitar energia els n’usen de renovables 100 %, una forma de col·laborar a fer la mobilitat més sostenible a la nostra ciutat.

Altres opcions per moure's per la ciutat

Atenció amb els vianants i les cruïlles

En David creu que per ser un bon conductor de tramvia són necessàries tres característiques: “Ser hàbil, tot i que no gaire; ser metòdic, i tenir una bona capacitat d’atenció i concentració, això sí que és del tot necessari!”. Ens comenta que el conductor sempre ha d’estar molt atent als vianants que no miren i creuen confiats les vies, no sempre pels passos de vianant, o van aïllats amb els auriculars a les orelles. El TRAM és força silenciós i sempre cal anticipar-se i avisar-los amb la campaneta típica del tramvia o amb el clàxon.

Orgullós de la feina que fa, considera que els viatgers el que més valoren del tramvia a l’hora d’escollir transport són l’accessibilitat, tant per a persones amb mobilitat reduïda com per a la resta d’usuaris, la comoditat que hi ha a dins dels vagons i la puntualitat. I a més a més és molt relaxant. Més d’una i de dues vegades ha hagut de despertar al final de línia passatgers que s’han adormit amb el seu moviment suau durant el trajecte. “I és que és pujar al tramvia i començar a gaudir del trajecte”.