La crisi del coronavirus i la més que possible marxa de Nissan de Catalunya han fet que la Cambra de Barcelona —coordinada amb el Consell de Cambres— impulsi la creació d’un “hub” industrial de mobilitat que pugui transformar el sector a Catalunya cap a una producció més sostenible. Per fer-ho, han obert una convocatòria perquè emprenedors i empreses presentin els seus projectes en la matèria. El termini acaba el 25 de juliol i, segons el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, la idea és “acompanyar” els projectes seleccionats per tal que puguin rebre finançament i vetllar “per l’èxit” de les iniciatives.

Un dels objectius de la proposta és que les noves empreses puguin omplir el buit que pot deixar la marxa de Nissan de Catalunya. Per triar els projectes, Canadell ha assegurat que disposa d’“un comitè avaluador” format per institucions com el Consorci del a Zona Franca, el RACC, Fira Barcelona o el Banc de Sabadell. El president del RACC, Jordi Mateu, ha explicat que es vol impulsar qualsevol tipus de projecte relacionat amb la mobilitat sostenible: “indústria del vehicle elèctric, bateries, la micromobilitat, la mobilitat neta o cotxes de mobilitat autònoma”, ha concretat.

Canadell ha explicat que la finalitat no és substituir Nissan, sinó que el “hub” sorgeixi a partir de l’anunci del tancament de la multinacional de l’automòbil. “Si venen 10 projectes i en queden tres o quatre, ja veurem si encaixarien en unes instal·lacions de la Zona Franca”, ha apuntat. “És un tema que es podria plantejar però no és l’objectiu principal”, ha reiterat.

 

Segons Canadell, en la tria de projectes es valoraran aspectes com la viabilitat, la maduresa, la vocació internacional, el nombre de socis, les possibles sinergies amb la indústria actual i la capacitat innovadora i sostenible, a més dels llocs que pugui crear. Per la seva banda, el president del RACC ha assegurat que la mobilitat “pot ser una gran palanca per dinamitzar i impulsar la recuperació econòmica” després de la crisi de la covid-19.