“Era un negoci que anava rodat perquè els mateixos clients ens venien a buscar”, explica Josep Boada, director de Geosport Viatges, una agència especialitzada en maratons internacionals. Abans de la pandèmia, ja tenien venudes les 450 places que tenien per a la Marató de Nova York, que al novembre celebrarà el 50è aniversari. Fins i tot, hi havia molta gent que s’havia quedat sense plaça. La prohibició de viatjar durant el confinament i les restriccions i les incerteses de cara als pròxims mesos, però, els han suposat una forta estocada.

La primera davallada va ser amb la Marató de Tòquio, prevista per a l’1 de març. El Govern japonès la va cancel·lar, tot i que encara no estava prohibit viatjar. Després, “hem anat veient com cada marató que teníem se n’anava cap avall”, diu Boada. El director d’aquesta agència de viatges, però, assegura que “el nostre objectiu és aguantar aquest any com sigui perquè el nostre negoci és estable”. Boada diu que “ens estem reinventant” i subratlla que “ens hem adonat que som capaços d’assumir un cop com aquest i els que vinguin”.