Després de dos mesos d’obres a l’L1 de metro, aquest dilluns, 2 de setembre, ha estat el primer dia feiner en què s’ha tornat a la normalitat. Ha estat l’actuació més important que s’ha fet mai al suburbà de la nostra ciutat i els treballs han servit per renovar 9.000 metres de vies i canviar la senyalització. Les obres s’han allargat dos mesos i durant aquest temps el principal entrebanc pels viatgers ha estat el servei alternatiu.
Pocs usuaris al bus llançadora
La meitat dels passatgers han arribat a la destinació agafant altres línies de metro o el servei de Rodalies i només un de cada dos ha cobert el recorregut amb el bus alternatiu de TMB. Una opció que inicialment es feia amb dos busos llançadora i un transbordament a peu de 10 minuts. Aquesta alternativa va provocar les queixes de molts usuaris, per això, aprofitant el descens de viatgers que es produeix durant el mes d’agost, Transports Metropolitans de Barcelona va habilitar un únic bus que connectava el Clot amb el Fondo. La solució va millorar la mobilitat dels passatgers, però no va resoldre totes les queixes: “He hagut d’utilitzar l’autobús i per fer recorreguts llargs havia de fer transbordaments. El trajecte que ara faig en un quart d’hora, abans el feia en una hora”, assegurava aquest dilluns una de les usuàries de l’L1.
Alarcón agraeix la paciència dels ciutadans
La regidora de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Rosa Alarcón, ha agraït la “paciència dels ciutadans” per les molèsties d’aquests darrers mesos. “Els estem demanant que partir de l’1 de gener deixin els cotxes a casa”. Alarcón ha afegit que “és molt important que les administracions públiques ens comprometem a millorar el transport públic i mostrar que estem fent un esforç d’inversió”.
L’Ajuntament ha destacat també que les obres s’han desenvolupat tal com estava previst i que la intervenció a l’L1, amb un cost de 20 milions d’euros, ha estat la més important de la història de TMB.
Normalitat també a L’2 i l’L5
Aquest dissabte també ha tornat la normalitat a l’L2, que ha estat aturada des del 27 de juliol. Els treballs han afectat sis estacions compreses entre el Paral·lel i la Sagrada Família i han servit per renovar un tram de via de 1.500 metres.
A la línia blava també s’ha restablert el servei habitual entre Collblanc i Can Vidalet, tancat per les obres de la futura estació d’Ernest Lluch. Segons ha destacat el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, aquesta estació serà un punt estratègic de la xarxa de metro que servirà per connectar amb el tramvia. Millorarà, afirma, la mobilitat dels ciutadans d’altres poblacions de l’àrea metropolitana, com Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern o Cornellà. Flores també s’ha referit a la futura estació de l’L10 de la Ciutat de la Justícia. Ha explicat que els treballs van sobre calendari i que “en els propers mesos es podrà inaugurar”, tot i que no ha concretat cap data.