Amb l’inici de setembre, el funicular de Vallvidrera ha recuperat també la normalitat en el servei. Ho ha fet després de més d’un mes i mig aturat per obres de renovació. L’11 de juliol va engegar un tall temporal per poder renovar-ne el  sistema de control, considerat obsolet després de més de 20 anys en funcionament. Segons Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, les millores introduïdes permeten “optimitzar els estàndards de qualitat del funicular i augmentar la fiabilitat del servei”.

Els treballs han permès substituir una maquinària clau, encarregada entre altres funcions de controlar en temps real la posició dels cotxes, l’estat dels frens, la sala de màquines o, fins i tot, el nombre de passatgers per cotxe. Els canvis permeten “simplificar la lògica de control i augmentar la fiabilitat”, segons explica FGC en un comunicat. Durant el temps en què el funicular ha estat aturat, els passatgers han tingut altres opcions: un servei alternatiu per carretera -amb autobusos i taxis-, i amb el mateix horari habitual.

Les xifres del funicular

Cada dia, prop de 3.600 persones utilitzen el funicular de Vallvidrera. De fet, segons el balanç del 2018, va aglutinar 995.000 usuaris sumant els passatgers de les tres estacions del recorregut. S’ha aprofitat aquesta aturada temporal per fer, a més, els treballs de renovació periòdica anual i de manteniment.