Les obres d’estiu al metro de Barcelona ja arriben a la seva fi. Des de les 5 h d’aquest dissabte la Línia 1 del metro torna a circular entre les estacions de Clot i Fondo, tram tancat per obres de remodelació. També reprèn el servei la Línia 2, la lila, entre Paral·lel i Sagrada Família. Dilluns, 2 de setembre tornaran a circular els trens de la Línia 5, la blava, entre les estacions de Collblanc i Can Vidalet, inoperatives per la construcció de la futura estació d’Ernest Lluch.

Les obres a l’L1, la vermella, han estat la reforma més important que s’ha fet en els darrers anys a la xarxa del metro. Amb un pressupost de 20 milions d’euros, se n’ha renovat la infraestructura i s’han remodelat nou quilòmetres de vies, aparells i instal·lacions des de Clot fins a Baró de Viver. Els treballs han obligat a tallar durant dos mesos el tram entre les estacions de Clot i Fondo.

 

Durant els dos mesos d’obres, un servei de bus llançadora ha cobert el recorregut i també s’han reforçat els informadors del metro. Però quan va entrar en funcionament aquest servei alternatiu va haver-hi crítiques per part dels usuaris. De fet, alguns han optat per agafar altres alternatives de transport.

Divendres de proves a l’L1 abans de la reobertura

Aquest divendres, un dia abans de l’obertura del tram de la Línia 1, TMB ha fet una simulació real de circulació de trens, coneguda com a marxa en blanc. Durant tot el dia i en el tram afectat per les obres, el metro ha circulat sense passatgers fent parada a totes les estacions entre Fondo i Clot. Això, han explicat fonts de l’empresa a betevé, permet provar i garantir el bon funcionament de les comunicacions i les senyalitzacions de les vies.

Metro de l'L1

Obres a l’L2 i L5

Els treballs de l’L2  (entre les estacions de Paral·lel i la Sagrada Família) han servit per renovar la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.500 metres. S’han substituït carrils i també les fixacions actuals per unes de noves que, segons explica TMB, ofereixen prestacions mecàniques millors.

D’altra banda, les obres a l’L5 han durat un mes i han afectat el tram entre Collblanc  i Can Vidalet. Els treballs estan relacionats amb la futura estació d’Ernest Lluch, que s’ha de construir entre les parades de Collblanc i Pubilla Cases. Les obres per aixecar la nova estació ja estan en marxa i està previst que s’allarguin 24 mesos, tot i que els veïns desconfien que la instal·lació arribi el 2021.